„Az óvodával, annak zenéjével foglalkozni, nem mellékes kis pedagógiai kérdés, hanem országépítés. Kulturált ember nem élhet zene nélkül”
A csoport légkörét a gyermekszeretet, az empátia, elhivatottság, tolerancia, elfogadás, együttműködés és kreativitás jellemzi.
Az óvónénik célja, hogy a gyerekek mindenre nyitottak legyenek, a tapasztalás útján tanuljanak, egymást könnyebben elfogadják, megtalálják a saját önkifejezési módjukat, egyéni adottságaiknak, képességeiknek megfelelően fejlődjenek, sokoldalú, érdeklődő, kiegyensúlyozott, iskolakezdésre érett gyermekekké váljanak. A csoportban a nevelési folyamatban a tevékenységközpontúságra és a komplexitásra törekednek. Forgó rendszerben, szimultán több területen folynak a kezdeményezések, az ismeretanyag elsajátítása.
Az egyedi jellemző az óvónénik által közvetített zeneszeretet, a zenélés, az éneklés, a magyar néptánc és hagyományok őrzése, kiemelt a zenei kultúra fejlesztése és a dramatikus elemek beépítése a témák feldolgozásában, a közösségépítésben.
A csoportszobát folyamatosan átalakítják a játéktémáknak megfelelően, a játékeszközöket elkészítik a gyermekekkel közösen, így a játékba csempészett ismeretátadás jellemzi mindennapjaikat. A gyerekek szeretik, hogy a környezetük alakítható, a játékigényeiknek megfelelően, és az óvónénik szívesen támogatják őket ötleteik megvalósításában. Törekednek arra, hogy minél több oldalról, minél komplexebb tapasztalatszerzéssel adják át a tudásanyagot.
A gyermeki képzeletre alapozva, azt fejlesztve keresik a módszereket, lehetőségeket arra, hogy kötetlen játék mellett, tervezetten, mégis észrevétlenül a lehető legtöbb fejlesztő lehetőséget biztosítsák az óvodai napok során.
„Kedvünkre kiszínezhetjük, megfesthetjük az egész világot”.