Óbudai Gyermekvilág Óvoda

Delfin csoport

Kisszékre ereszkedem, rendelkezésedre állok, látlak, hallak, észreveszlek, csak rád figyelek.”

 

A csoportban tevékenykedő kolléganők összeszokott párost alkotnak.

Nagy óvodapedagógusi tapasztalattal, széles módszertani lehetőségekkel rendelkeznek.

Alapvetően a szakmai munkájukat a rugalmasság, türelem, elfogadás, empátia hatja át. A mindennapok során arra törekszenek, hogy jelenlétükkel, hitelességgel formálják, fejlesszék a gyermekek személyiségét.

Mira néninek gyermekjóga oktatói végzettsége is van, az ehhez kapcsolódó szemléletmódot, egyes elemeket szívesen beépíti szakmai munkájába.

Ezek mellett az erőszakmentes kommunikáció területén is több tanfolyamot végzett, melyek segítik a mindennapi nevelésben.

A csoportban a következetes nevelés, a stabil szokásrendszer kialakítása elsődleges szempontú, hisz a gyermekek csak ennek mentén értik meg, és ennek során épül be a személyiségükbe, hogy mi az, ami fontos, helyes, és mi az, amit nem helyes megtenni egy közöségben.

Másik sajátosság, hogy a gyermekek teljes mértékű feltétel nélküli elfogadásával, stabil szeretetkapcsolat kialakításával megteremtik azt az érzelmi biztonságot nyújtó közeget, ahol a rájuk bízott kisgyermekek jól érzik magukat, és szívesen töltik napjaikat.

Fontos, hogy játékba ágyazottan, játékos helyzeteket teremtve, élményeken alapuló ismeretszerzést biztosítsanak, ahol az örömmel átélt tevékenységek során az ismeretek észrevétlenül beépülnek, elmélyülnek.

Hangsúlyt fektetnek a szülőkkel való kapcsolat kialakítására, melynek jellemzői: kölcsönös bizalom, elfogadás és tisztelet.

 

„Az óvodapedagógiában a tekintetnek, az érintésnek, a szavaknak és az elfogadó szeretetnek ereje, és hatalma van.”

 

Halacska csoport

Lendületes, fiatal kolléganők várják a csoportot választó gyermekeket.

Hatalmas energiákkal, lelkesedéssel és érdeklődéssel vágnak neki minden egyes napnak. Szakmailag átgondolt, tervezett és jól felépített kezdeményezésekkel kínálják meg a gyermekeket, ahol nagy hangsúlyt fektetnek az egyéni, illetve a mikro csoportos fejlesztésekre. Vidám hangulatban, folyamatosan megújuló ötletekkel, változatos technikákkal és módszerekkel kötik le a gyerekek figyelmét.

Korosztályuknak és igényüknek megfelelően a mozgásfejlesztést napi szinten nagyon fontosnak tartják. Pedagógiai munkájukat a komplexitás jellemzi, egyensúlyban tartják a tanulási, játékos, mozgásos elemeket, melyeket Pedagógiai Programunk is kiemel.

A cselekvéses ismeretszerzésre fókuszálnak, illetve arra, hogy a gyermekek minél több oldalú tapasztalással sajátítsanak el ismereteket. Szívesen próbálnak ki új megoldásokat, módszereket, viszont a már bevált és jól működő elemek megtartásával.

Saját készítésű fejlesztő játékokkal segítik elő az egyéni fejlesztéseket. A gyermekcsoport adottságainak megfelelően változtatják a fejlesztési irányokat, a gyermekeket önmagukhoz mérten segítik a fejlődésben. Programjaikat is a csoportigényekhez igazítják, szívesen próbálnak ki új területeket is. Örömmel vállalnak külső programokat is, az élményhez, tapasztalatokhoz való juttatás érdekében.

Terveik között szerepel, hogy a gyermekek minél jobban megismerjék szűkebb és tágabb környezetüket, így szándékoznak minden olyan lehetőséget, programot kihasználni, ami a szülőket nem terheli meg anyagilag.

Céljuk, hogy a gyerekek képességeit olyan szintre emeljék, amely a sikeres iskolakezdést teszi lehetővé.

Barátságos, esztétikus környezetet teremtenek, ahol jó játszani, jó megérkezni.

Pingvin csoport

A kolléganők a gyerekekkel szeretetteli kapcsolat kialakítására törekednek, ami által örömmel tevékenykednek a csoportban, és ahol játékosan sajátítják el az ismereteket. Vidám, mosolygós, empatikus személyiségüknek köszönthetően hamar bensőséges kapcsolatot tudnak kialakítani a csoportba járó gyermekekkel. Folyamatos figyelemmel fordulnak feléjük, érdeklődésüket és képességeiket kiaknázva segítik fejlődésüket.

A tervezésben kiemelt az egyéni sajátosságok figyelembe étele, aminek segítségével minden gyermek saját ütemében fejlődhet.  Csoportsajátosságuk a mesélés, a mindennapok során szívesen mesélnek a gyerekeknek   hiszen, ha sok élő mesét hallanak, azon keresztül is fejlesztik kreativitásukat és belső képalkotásukat. Az ének, zene, énekes játék a mindennapok része, mely során fejlődik a gyermekek személyisége is. Edit néni másoddiplomáját gyermektánc oktató szakon szerezte, az itt szerzett tudást beépíti a napi szakmai munkába. Kreatív, alkotó, barkácsolási tevékenységek terén kifejezetten ötletes párost alkotnak a kolléganők, a gyermekek ezáltal új ötletekkel, technikákkal vannak megkínálva az óvodai napok során.

Esztétikus, barátságos környezetet teremtenek a csoportban, ahol szívesen játszanak a gyermekek.

Pedagógiai cél, hogy az óvodások észrevétlenül, játékos módon szerezzenek ismereteket és tapasztalatokat, és olyan közösség teremtése, ahova minden nap vidáman és boldogan járnak be a gyerekek. Komplex tevékenységeket szerveznek, így elmaradhatatlan a mozgás, a mese, vers, az alkotás, ábrázolás, a környezeti és a zenei nevelés is, amik mind fejlesztik a gyermekek személyiségét. Alapvető a játékos tapasztalás útján történő ismeretszerzés, mind a készségek kialakítása és mind a képességek fejlesztése céljából.

 

Teknős csoport

A csoportban Kriszta néni nagy rutinnal, szakmai tudással és lelkesedéssel néz a mindennapok elé. Éva néni folyamatosan veszi át és alkalmazza a jó gyakorlatot, hiszen ő még viszonylag a pálya elején tart.

Elsődleges, hogy a gyermekeket megismerjék, a szülőkkel sikerüljön jó kapcsolatot ápolni, kialakítani egy bizalmi viszonyt, hisz a legféltettebb kincsüket bízzák az óvónénikre. Nyugodt és szeretetteljes légkört alakítanak ki a csoportban, időt és lehetőséget adva a rugalmas befogadásra, lehetőség szerint figyelembe véve az egyéni szülői kívánságokat. A csoportszoba hangulatos, gyermekbarát.

Csoportsajátosság, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a mozgásra, kiscsoporttól kezdve rendszeresen járnak a tornaterembe, illetve minden nap az udvarra is. A csoportszobát gyakran összenyitják a mellette lévő mozgásfejlesztő teremmel, így nap közben is alkalmat adva a mozgásfejlesztés adta lehetőségek kihasználására.

Szívügyük az egészséges életmód tudatos kialakítása, hiszen már ilyen kis korban is sokat lehet tenni a szemléletformálás érdekében. Kreatív hobbialkotóként Kriszta néni folyamatosan kipróbál új technikákat és a gyermekeket is megismerteti az alkotás örömével. Kísérletekkel, megfigyeltetésekkel, ötletes kezdeményezésekkel segítik a megismerést, az ismeretek elsajátítását.

A csoport gyakran kirándul, színes programokon vesznek részt, rendszeresen járnak úszni a nagycsoportosokkal. Minden gyermeket önmagához képest fejlesztenek, ezért itt elsődleges a mikro csoportos, illetve egyéni fejlesztés, felzárkóztatás, tehetségígéretek gondozása.

Kiemelt figyelmet kap a tervezésben és a napi kezdeményezések szervezésében a mozgás, matematikai tartalmak beépítése, kreativitás kiaknázása, verselés, egyéni fejlesztés, integrálás, tehetséggondozás.

 

Vízipók csoport

Az óvodával, annak zenéjével foglalkozni, nem mellékes kis pedagógiai kérdés, hanem országépítés. Kulturált ember nem élhet zene nélkül” 

A csoport légkörét a gyermekszeretet, az empátia, elhivatottság, tolerancia, elfogadás, együttműködés és kreativitás jellemzi.

Az óvónénik célja, hogy a gyerekek mindenre nyitottak legyenek, a tapasztalás útján tanuljanak, egymást könnyebben elfogadják, megtalálják a saját önkifejezési módjukat, egyéni adottságaiknak, képességeiknek megfelelően fejlődjenek, sokoldalú, érdeklődő, kiegyensúlyozott, iskolakezdésre érett gyermekekké váljanak. A csoportban a nevelési folyamatban a tevékenységközpontúságra és a komplexitásra törekednek.  Forgó rendszerben, szimultán több területen folynak a kezdeményezések, az ismeretanyag elsajátítása.

Az egyedi jellemző az óvónénik által közvetített zeneszeretet, a zenélés, az éneklés, a magyar néptánc és hagyományok őrzése, kiemelt a zenei kultúra fejlesztése és a dramatikus elemek beépítése a témák feldolgozásában, a közösségépítésben.

A csoportszobát folyamatosan átalakítják a játéktémáknak megfelelően, a játékeszközöket elkészítik a gyermekekkel közösen, így a játékba csempészett ismeretátadás jellemzi mindennapjaikat. A gyerekek szeretik, hogy a környezetük alakítható, a játékigényeiknek megfelelően, és az óvónénik szívesen támogatják őket ötleteik megvalósításában. Törekednek arra, hogy minél több oldalról, minél komplexebb tapasztalatszerzéssel adják át a tudásanyagot.

A gyermeki képzeletre alapozva, azt fejlesztve keresik a módszereket, lehetőségeket arra, hogy kötetlen játék mellett, tervezetten, mégis észrevétlenül a lehető legtöbb fejlesztő lehetőséget biztosítsák az óvodai napok során.

 

„Kedvünkre kiszínezhetjük, megfesthetjük az egész világot”.

Jelentkezés a 2024/2025. nevelési évre

A jelentkezés ideje: 2024. május 13.-15.

Felvételi kérelmet ebben az időszakban fogadunk.


2024. május 13., hétfő             8.00-12.00 és 13.00-17.00
2024. május 14., kedd              9.00-12.00 és 13.00-16.00
2024. május 15., szerda            9.00-12.00 és 13.00-16.00